Warning Cookies are used on this site to provide the best user experience. If you continue, we assume that you agree to receive cookies from this site. OK

Τα Χριστούγεννα του μαστρο-Νίκου.

Τα Χριστούγεννα του μαστρο-Νίκου.

1992 Βρισκόμαστε κάπου στις αρχές της δεκαετίας ‘90 όπου σε ένα βιοτεχνικό χώρο σκεπασμένο με λαμαρίνα μακριά από τα βλέμματα των κατοίκων της περιοχής ένας εργατικός και δραστήριος επιπλοποιός ο Νίκος όχι πάνω από τα 30 λειτουργεί μια μικρή επιχείρηση κατασκευής επίπλων μαζί με τέσσερις

1992

Βρισκόμαστε κάπου στις αρχές της δεκαετίας ‘90 όπου σε ένα βιοτεχνικό χώρο σκεπασμένο με λαμαρίνα, μακριά από τα βλέμματα των κατοίκων της περιοχής, ένας εργατικός και δραστήριος επιπλοποιός, ο Νίκος (όχι πάνω από τα 30), λειτουργεί μια μικρή επιχείρηση κατασκευής επίπλων μαζί με τέσσερις βοηθούς. Όλοι μαζί, εργάζονται σκληρά 10 με 12 ώρες καθημερινά, για να προλάβουν να παραδώσουν τις παραγγελίες τους μέχρι και τα Χριστούγεννα.

Οι μέρες περνούν και ο Νίκος δεν σταματά να τρέχει από μηχάνημα σε μηχάνημα έχοντας πάντα δίπλα του το τηλέφωνο το οποίο δεν σταματά να χτυπά. Πλανίζει, κόβει, επεξεργάζεται, μοντάρει και γράφει παραγγελίες ταυτόχρονα. Δύσκολη δουλειά, αλλά αποδοτική. Οι πελάτες τον επιλέγουν και βασίζονται σε αυτόν. Παράπονα πάντα υπάρχουν, αλλά το τέλος της ημέρας τον βρίσκει ικανοποιημένο, αφού η παραγωγή του πωλείται στις τιμές που επιθυμεί και τα κέρδη που αποκομίζει κάνουν αυτόν και την οικογένεια του να ζουν με άνεση.

 

Στα χρόνια που δραστηριοποιείται ως επαγγελματίας, κατάφερε να περάσει από τον πάγκο κάποιου τεχνίτη στην δική του επιχείρηση ακολουθώντας την διαίσθηση του με ιδιαίτερη επιτυχία. Με όπλο την φήμη που αποκομίζει ως “καλός μάστορας”, έχει δημιουργήσει ένα πιστό κοινό επαγγελματιών συνεργατών οι οποίοι προβάλουν και πωλούν τα προϊόντα του μέσω των καταστημάτων τους. Εκτός αυτού, η μόνη του διαφήμιση περιλαμβάνει την καταχώρηση σε έναν κλαδικό κατάλογο με φωτογραφίες προϊόντων, ο οποίος μοιράζεται στα χιλιάδες καταστήματα του κλάδου ανά την επικράτεια. Αυτό, του δίνει την δυνατότητα να “τσιμπάει” κατά καιρούς extra παραγγελίες από άγνωστους μέχρι τότε εμπόρους, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν τοις μετρητοίς κάθε παραγγελία στην τιμή που ο ίδιος ορίζει. Η κερδοφορία του και οι προβλέψεις του για το μέλλον, του δίνουν την ώθηση να σχεδιάσει και να οργανώσει την επέκταση της επιχείρησης του αγοράζοντας νέα μηχανήματα, προσλαμβάνοντας προσωπικό και γιατί όχι, αποκτώντας το δικό του “εργοστάσιο.”

 

2011

Τα χρόνια μέχρι το σοκ της οικονομικής κρίσης πέρασαν με τον μαστρο-Νίκο να ξεδιπλώνει και να εφαρμόζει τα σχέδια του. Κατάφερε αξιοποιώντας τον τραπεζικό δανεισμό να αποκτήσει τον δικό του χώρο παραγωγής και να τον εξοπλίσει με σύγχρονα μηχανήματα. Το προσωπικό που απασχολούσε αυξήθηκε και οι πωλήσεις του συνέχισαν να κινούνται ικανοποιητικά. Στους τρόπους απόκτησης εσόδων προστέθηκε και μια μικρή λιανική αφού έχοντας πλέον τον διαθέσιμο χώρο διαμόρφωσε και ένα μικρό showroom στους ιδιόκτητους πλέον χώρους του εργοστασίου του.

Όλα καλά, μέχρι που το 2010 η κρίση χτύπησε την πόρτα. Χρήματα χάθηκαν, ο τζίρος έπεσε στο -70%, το προσωπικό μειώθηκε, ο δανεισμός βάρυνε και τα κέρδη μειώθηκαν.

Εκείνα τα Χριστούγεννα του 2011, δεν ήταν σαν τα άλλα. Το ταμείο της επιχείρησης είχε “ελαφρύνει” κατά πολύ και το μέλλον έδειχνε αβέβαιο καθώς από παντού άκουγε για τις δύσκολες μέρες που θα ακολουθήσουν. Παρά τις όποιες δυσκολίες όμως, εκείνος συνέχιζε να αγωνίζεται με τον μοναδικό τρόπο που γνώριζε.

Δουλειά, περισσότερη δουλειά, καλύτερη δουλειά!

 

2020

Λίγα χρόνια μετά φτάνοντας στο σήμερα, στα Χριστούγεννα του lockdown, ο Νίκος συνεχίζει να εργάζεται με ζήλο για να εξασφαλίσει την βιωσιμότητα της επιχείρησης του και την ομαλή διαβίωση της οικογένειας του. Παράγει με το ίδιο πάντα μεράκι έπιπλα, μαζί με άλλα πέντε αυτή την φορά άτομα συμπεριλαμβανομένου και του γιου του (Τάκη), ο οποίος μετά τις σπουδές του ξεκίνησε να εργάζεται στο πλάι του, αφού η εύρεση εργασίας είναι μια δύσκολη διαδικασία. Οι ώρες και πάλι πολλές χωρίς όμως οι παραγγελίες να αντιστοιχούν στον αριθμό του παρελθόντος. Οι απαιτήσεις των πελατών, η λογιστική διαχείριση, οι λεπτομέρειες σε χρώματα, διαστάσεις και σχεδιασμό τον αναγκάζουν να εργάζεται περισσότερες ώρες για να παράγει λιγότερα προϊόντα. Ταυτόχρονα, ο ανταγωνισμός, η μεγάλη φορολογία και τα πολλά πάγια έξοδα δεν του επιτρέπουν να ορίσει τις τιμές πώλησης με τέτοιο τρόπο ώστε τα κέρδη του να ανταποκρίνονται στον κόπο του.

 

Η συνεργασία πατέρα και γιου είναι μια πραγματικά δύσκολη διαδικασία. Η νέα γενιά της επιχείρησης, αγωνίζεται να χαράξει τον δικό της δρόμο μακριά από τις συνήθειες των “επιπλάδων” του κάποτε. Με κόπο, ο Τάκης έστησε μια διαδικτυακή σελίδα για να προβάλλει την σειρά παραγωγής του και στον λιγοστό του ελεύθερο χρόνο χειρίζεται έναν λογαριασμό σε εφαρμογή social media , η οποία είναι αλήθεια πως όλο και κάτι του φέρνει, χωρίς όμως η αποτελεσματικότητα της να τον ικανοποιεί. Η αντιπαράθεση πατέρα και γιου περιλαμβάνει φράσεις του τύπου: “δεν αφήνεις τους υπολογιστές και τα κινητά να ‘ρθεις να βάλεις ένα χεράκι;” Και αντίστοιχα, “τόσα χρόνια έφαγες τα χέρια σου στα μηχανήματα τι κατάλαβες;” γνωστές σε όλους τους ανθρώπους του επαγγέλματος. Φράσεις που στην πραγματικότητα αναδεικνύουν (με διαφορετικό φυσικά τρόπο), την ίδια αγωνία για τον ίδιο στόχο.

 

Η πίστη του μάστορα στο όφελος που αφήνει η “καλή δουλειά” και η προσπάθεια προσαρμογής στον σύγχρονο κόσμο, διαγκωνίζονται για την καλύτερη απάντηση στο ερώτημα “πως ο κόπος μας μπορεί να πουληθεί ακριβότερα;” Πως όλη αυτή η προσπάθεια μπορεί να αξίζει τον κόπο;

Αναπόφευκτα, τις ώρες της περισυλλογής, η σκέψη και των δύο επιστρέφει στο παρελθόν. Τότε που το μόνο που τους απασχολούσε ήταν το αν θα προλάβουν τις παραγγελίες. Τότε που την πώληση, ουσιαστικά την είχαν αναλάβει άλλοι. Είτε οι εμπορικές επιχειρήσεις του χώρου, είτε οι κλαδικοί κατάλογοι. Τότε που οι παραγγελίες έρχονταν, πληρώνονταν και στην δεύτερη περίπτωση προπληρώνονταν κιόλας. Και προφανώς τι καλύτερο από το να μπορούσαν να πωλούν και ένα μικρό έστω μέρος της παραγωγής τους σε τιμές λιανικής αφού όπως λέει ο μαστρο-Νίκος, “εκεί είναι το κέρδος!”

 

 

Το μόνο σίγουρο όμως, είναι πως “το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω.”

Τα πράγματα δεν πρόκειται ποτέ να γίνουν ίδια.

Ο “επιπλάς” πέθανε και η ώρα του επιχειρηματία επίπλου είναι τώρα!

 

 

Ο τρόπος του Housin

Η πραγματικότητα εξελίσσεται και οι επιχειρήσεις οφείλουν να προσαρμόζονται σε αυτήν. Οι νέες συνθήκες και πολύ περισσότερο αυτές που τα lockdown διαμόρφωσαν, απαιτούν από την κάθε επιχείρηση, τον κάθε επιχειρηματία ξεχωριστά, την προσαρμογή σε νέα μοντέλα λειτουργίας. Η συρρίκνωση και η αποδυνάμωση των δυκτίων λιανικής, οδηγούν όχι το έπιπλο, αλλά κάθε αγορά, από τα μοντέλα των B2B (Business to Business) και B2C (Business to Client) του παρελθόντος, στο νέο μοντέλο D2C (Direct to Client), μια και κάθε επιχείρηση (μικρή ή μεγάλη) είναι υποχρεωμένη να αξιοποιεί κάθε διαθέσιμο κανάλι πώλησης ώστε να συνεχίσει ή να ξεκινήσει μια κερδοφόρα πορεία.

(Διάβασε: “Οι βιομήχανοι γίνονται λιανέμποροι…” πηγή Καθημερινή)

 

Εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε κλάδους όπως ο ρουχισμός, η υπόδηση, οι αγορές ηλεκτρονικών προϊόντων, η αγορά αυτοκινήτων αλλά και η αγορά υπηρεσιών, έχουν ήδη αξιοποιήσει την λογική των marketplaces (με διαφορετικά χαρακτηριστικά για το καθένα) αφού αυτός είναι ο οικονομικότερος και ασφαλέστερος τρόπος ανάπτυξης και αύξησης πωλήσεων. Τα επιτυχημένα παραδείγματα των Skroutz, Public, Car, Douleftaras, Nannouka κ.α., δείχνουν σε όλους πως η λογική δημιουργίας μιας ψηφιακής αγοράς (marketplace) προσανατολισμένης στο καταναλωτικό κοινό που ψάχνει συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες έχει αποτέλεσμα.

 

Το Housin.gr είναι η σύγχρονη εκδοχή και η εξέλιξη των κλαδικών καταλόγων του παρελθόντος, με προσανατολισμό την ενίσχυση της επικοινωνίας και των πωλήσεων της ποιοτικής Ελληνικής παραγωγής.

Ο χρήστης- καταναλωτής είναι ο πελάτης για τον οποίο παράγονται τα προϊόντα. Ο χρήστης- επισκέπτης του Housin, είναι αυτός ο συγκεκριμένος πελάτης που σε πραγματικό χρόνο (και όχι κάπου, κάποτε) αναζητεί προϊόντα για να καλύψει τις ανάγκες επίπλωσης του σπιτιού του. Θέλει να αγοράσει!

 

Ο τρόπος ενός D2C marketplace, σε συνεργασία με το ποιο δίκτυο διανομής χρησιμοποιεί η κάθε εταιρία (π.χ. τοπικοί αντιπρόσωποι), ο τρόπος του Housin, είναι αυτό που σήμερα έχει ανάγκη η αγορά.

Εμείς είμαστε έτοιμοι! Εσύ;

 

 

 

Βασίλης Θωίδης

Σύμβουλος Πωλήσεων

Housin Founder