Online αγορά. Μια εξ’ ολοκλήρου νέα αγορά που πρέπει να αξιοποιήσεις!

Online αγορά. Μια εξ’ ολοκλήρου νέα αγορά που πρέπει να αξιοποιήσεις!

Ψηφιακή αγορά στην Ελλάδα. Online πώληση επίπλων, ποιοτικών προϊόντων. Η λύση στην κρίση. Ο δρόμος για την άνοδο των πωλήσεων κάθε κατασκευαστή.

Συνήθως, όταν μιλάμε για την ψηφιακή αγορά, χρησιμοποιούμε όρους όπως αλλαγή, εξέλιξη, προσαρμογή, μετάβαση και προφανώς ανάπτυξη, με τρόπο όμως που δείχνει πως μιλάμε για την εξέλιξη μιας προηγούμενης κατάστασης με όρους και τρόπους διαχείρισης όμοιους με αυτούς που μέχρι χθες χρησιμοποιούσαμε στην φυσική αγορά.

Είναι όμως αυτή η πραγματικότητα; Είναι αυτός ο σωστός τρόπος συμμετοχής και αξιοποίησης μιας νέας αγοράς όπως η ψηφιακή; Πως μπορεί ο τομέας του επίπλου και γενικότερα των design ειδών σπιτιού να αξιοποιήσει τον νέο αυτό ψηφιακό κόσμο;

 

Ουσιαστικά, οι εταιρείες παραγωγής (γιατί με αυτές θα ασχοληθεί το παρών άρθρο), είχαν μέχρι πρόσφατα την δυνατότητα να επιλέξουν δύο κανάλια ανάπτυξης των πωλήσεων τους. Αυτό της χονδρικής (B2B) και αυτό της λιανικής (B2C) πώλησης.

   Στην πρώτη περίπτωση (B2B), παραγωγικές εταιρείες διέθεταν (και διαθέτουν) τα προϊόντα παραγωγής τους μέσω ενός δικτύου συνεργατών, με στόχο αυτά να φθάσουν στον τελικό καταναλωτή ο οποίος είναι και εκείνος που πληρώνει (αγοράζει) στην πραγματικότητα την τελική αξία του κάθε προϊόντος. Ενώ δηλαδή ο ιδιώτης καταναλωτής είναι και ο πελάτης της κάθε επιχείρησης κατασκευής, τα κόστη παραγωγής, μεταφοράς, προβολής και διαφήμισης, επιμερίζονται ανάμεσα στις δύο επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην αλυσίδα του δικτύου (κατασκευαστής & έμπορος), όπως επίσης και τα κέρδη από την πώληση αυτών των προϊόντων. Φυσικά, όπως πάντα συμβαίνει, δεν είναι κάθε φορά ο επιμερισμός αυτός ισομερής. ‘Ο δυνατότερος, πάντα επιβάλει καλύτερους όρους για τον εαυτό του και αυτό αναπόφευκτα συμβαίνει και εδώ.

   Στην δεύτερη περίπτωση (B2C), μια εταιρεία παράγει και διαθέτει τα προϊόντα της απ’ ευθείας στον τελικό καταναλωτή μέσω κάποιου ή κάποιων φυσικών καταστημάτων-πρατηρίων δικής της ιδιοκτησίας. Σε αυτή την περίπτωση, η αξία του τελικού προϊόντος πληρώνεται εξ’ ολοκλήρου από τον πελάτη στην εταιρεία κατασκευής, η οποία επιβαρύνεται με όλα τα κόστη που βαραίνουν το προϊόν και απολαμβάνει επίσης και όλο το κέρδος που προκύπτει από την πώληση του. Προϋπόθεση καλής λειτουργίας σε αυτή την περίπτωση είναι οι δυνατότητες παραγωγής, να μην υπερβαίνουν αλλά ούτε και να υπολείπονται της ζήτησης, καθώς στην πρώτη περίπτωση το κόστος της extra παραγωγής θα “φάει” το όποιο κέρδος που προκύπτει από τις πωλήσεις, ενώ στην δεύτερη, παρουσιάζονται προβλήματα στην σχέση πελάτη-παραγωγού και μακροπρόθεσμα θέτουν σε κίνδυνο την ίδια την λειτουργία της επιχείρησης.

 

Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πως και στις δύο περιπτώσεις, πελάτης μιας επιχείρησης παραγωγής επίπλων ή άλλων ειδών σπιτιού, είναι ο τελικός καταναλωτής. Στόχος, δεν μπορεί να είναι άλλος από το να φτάσει το προϊόν στο σπίτι που το έχει ανάγκη, με όποιο τρόπο κάθε φορά η ίδια η επιχείρηση επιλέγει.

 

Σε αυτό ακριβώς το σημείο, έρχεται η “νέα” ψηφιακή αγορά, να προσθέσει άλλο ένα κανάλι διάθεσης προϊόντων. Η online πώληση, δεν είναι σε καμία περίπτωση συμπληρωματική (ως δομή), στις είδη υπάρχουσες ενέργειες ανάπτυξης πωλήσεων. Είναι μια εντελώς νέα αγορά, που αν αξιοποιηθεί με τρόπο κατάλληλο, μπορεί να μεγιστοποιήσει τους αριθμούς και φυσικά τα αντίστοιχα κέρδη που προκύπτουν από αυτούς. Θα μπορούσε κανείς να πει, πως είναι σαν να ανοίγει για την επιχείρηση του, ένα νέο πελατολόγιο, σε μια αγορά (π.χ. εξωτερικού), στο οποίο μέχρι χθες δεν είχε καμία πρόσβαση.

 

Στο έπιπλο δεν γίνονται αυτά...”

Ήδη, σε παγκόσμιο επίπεδο, τα πράγματα εξελίσσονται και μάλιστα με γοργούς ρυθμούς.. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, η παγκόσμια αγορά επίπλου αναπτύσσεται με ρυθμούς περίπου 5% (Ναυτεμπορική), βασισμένη κατά κύριο λόγο στην ανάπτυξη του τουρισμού (Airbnb, Booking, κ.α.). Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που πολλές μεγάλες εταιρίες παραγωγής επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στην επαφή με κοινό το οποίο ασχολείται με την δημιουργία τέτοιων χώρων (π.χ. αρχιτέκτονες, διακοσμητές). Η online αγορά, η οποία σε παγκόσμιο επίπεδο φτάνει τα 200 δισ. δολάρια, πρωτοστατεί σε αυτή την ανάπτυξη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο κολοσσός των marketplace, η ίδια η Amazon, η οποία ξεκίνησε με την πώληση βιβλίων και σήμερα έχει φτάσει να πουλά ακόμη και έπιπλα και μάλιστα επενδύει και στα ακριβότερα αυτών. Είμαι σίγουρος πως δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως και πάλι στην Amazon, μπορούμε να βρούμε καρέκλες (2 τεμ.) αξίας 3854,93 euro ή ανάκλινδρο αξίας 3799,90. Κατά πάσα πιθανότητα, ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου, ξέρει τι κάνει.

 

Παρόμοια παραδείγματα, θα βρούμε και δίπλα μας, στην γειτονική Ιταλία. Πρόσφατα, το πολύ γνωστό Archiproducts, μετατράπηκε και αυτό σε marketplace, δίνοντας την δυνατότητα σε εταιρείες παραγωγής να διαθέτουν τα προϊόντα τους online μέσω αυτού. Είναι εντυπωσιακό πως εταιρίες όπως οι Gervasoni, Midj, Meridiani, Capdell, Ton, Miniforms, Vitra, Poltrona Frau, Artemide, Flos, Kundalini, κ.α., με δίκτυο συνεργατών αλλά και καταστημάτων σε όλο τον κόσμο, αποφάσισαν να πουλάνε online τα προϊόντα τους μέσω του Archiproducts. Έτσι, αν κάποιος στην Ελλάδα σήμερα, θέλει να αγοράσει ένα φωτιστικό της Artemide ή έναν καναπέ της Gervasoni, δεν χρειάζεται να πάει σε κάποιο κατάστημα, μπορεί απλά, με λίγα κλικ, να το φέρει στο σπίτι του, αγοράζοντας μέσω του Archiproducts, στην τιμή πώλησης που η εταιρεία παραγωγής έχει ορίσει.

 

Κι όμως γίνονται! Και στην Ελλάδα!

Την στιγμή που οι μικροί ή μεσαίοι παραγωγοί, κουβεντιάζουν ακόμη το πως και το τι θα πρέπει να γίνει, το αν το internet είναι καλό ή κακό νέο, η ίδια η εγχώρια αγορά επίπλου αναπτύσσεται με ρυθμούς κατά μέσο όρο 2,5% τα τελευταία τρία χρόνια (Ελλ. Στατ.) και με “μπροστάρηδες” εταιρείες όπως η ΙΚΕΑ, η Jusk και η Istikbal, οι οποίες προφανώς, όλες, έχουν ενεργοποιημένο καλάθι αγορών στις ιστοσελίδες τους. Κι αν το πλαίσιο τιμών πώλησης των παραπάνω εταιρειών ή η σχετικά χαμηλή (κατά την γνώμη μας) σε σχέση με την Ελληνική παραγωγή, ποιότητα προϊόντων, μπορεί να αποτελεί για κάποιους επιχείρημα αντιλόγου, καλό θα είναι να δούμε την περίπτωση της La Redoute, του παλαιότερου ίσως καταστήματος , “χωρίς κατάστημα”, το οποίο μέσω της Ελληνικής ιστοσελίδας του, πλέον διαθέτει προς πώληση και έπιπλα σε υψηλές μάλιστα τιμές, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τραπέζι αξίας 2639 euro, και πλήθος άλλων παρόμοιων προϊόντων..

 

Με λίγα λόγια, η ψηφιακή αγορά είναι ήδη εδώ και σας περιμένει να την αξιοποιήσετε.

Όπως κάθε εργαλείο, έτσι και αυτό, μπορεί ταυτόχρονα να είναι καλό, αλλά και κακό, αναλόγως τον τρόπο που ο καθένας θα το χρησιμοποιήσει. Ο κάθε επιχειρηματίας-παραγωγός, οφείλει να αξιοποιεί, πάντα κάθε δυνατότητα αύξήσης των πωλήσεων του και να βοηθήσει την εταιρεία του να “ανθήσει.”

Διαβάζοντας σωστά την θέση της επιχείρησης του, σεβόμενος όλα τα κανάλια ανάπτυξης που μέχρι σήμερα χρησιμοποιεί, αλλά και επενδύοντας παράλληλα στην σωστή εικόνα (φωτογραφία και επεξεργασία), την δημιουργία καταλόγου, διαστασολογίων, στην επεξήγηση των υλικών και των δυνατοτήτων παραγωγής. κ.α., έχει την δυνατότητα να “στήσει” την βιτρίνα της ψηφιακής επιχείρησης του με τέτοιο τρόπο που θα πείθει τον όποιο πελάτη, πως “από εδώ, αξίζει να ψωνίσει κανείς.”

 

Η ομάδα του Housin, είναι εδώ για να βοηθήσει τον παραγωγό στην προσπάθειά ανάπτυξης των πωλήσεων του, ενίσχυσης του δικτύου χονδρικής, αλλά και στην ανάδειξη του δικού του κατασκευαστικού brand, ως τον κεντρικό κόμβο εξέλιξης της αγοράς.

Είμαστε εδώ, για να συζητήσουμε μαζί, τους τρόπους προβολής που ταιριάζουν στην δική σας επιχείρηση, για να σχεδιάσουμε την δική σας συμμετοχή στο Housin.gr, με τρόπο που όχι μόνο δεν θα δημιουργεί εμπόδια, αλλά στην πραγματικότητα θα ενισχύει όλες τις πτυχές λειτουργίας της δικής σας επιχείρησης.

Με την συμμετοχή στο πρώτο (και μοναδικό μέχρι σήμερα) Ελληνικό marketplace κατασκευαστών επίπλων και ειδών σπιτιού, παρέχουμε στον παραγωγό το εισιτήριο εισόδου στο ψηφιακό κανάλι πωλήσεων , σε αυτό το “λίγο παραπάνω” που κάθε εγχώρια επιχείρηση χρειάζεται.

 

Βασίλης Θωίδης

Founder/Commercial director

Housin.gr